Archipelag nr 6


Z wielką przyjemnością informuję, że jesienny numer Archipelagu jest już do pobrania ze strony czasopisma. Tym razem motywem przewodnim jest Tożsamość. Zależało nam na możliwie jak najszerszym ujęciu tematu, więc serwujemy intrygującą mieszankę – jest i o tożsamości w społeczeństwach wielokulturowych, i o Górnoślązakach, Polakach współcześnie, Farerach, Żydach, i o pisarkach piszących pod pseudonimami, i o – tu moje pięć groszy – utracie tożsamości w kontekście amnezji oraz o tożsamości człowieka we współczesnym, zakłamanym świecie według Milana Kundery.

Prócz tego stałe rubryki i tu też smakowitości, że palce lizać! Między innymi bardzo ciekawy wywiad z Leilą Aboulelą, sławni pisarze "od kuchni" – wgląd w ich pisarskie zwyczaje, i o literacko-filmowym spotkaniu Trzech muszkieterów Dumasa, Klubu Dumas Pérez-Reverte'a oraz Dziewiątych wrót w reżyserii Polańskiego (o dwóch pierwszych pisałam u siebie na blogu, film wciąż mam w planach, niemniej tekst Renaty Borowiak bardzo polecam).

Ostrzegam tylko lojalnie, że lektura tego numeru – zresztą nie tylko tego – grozi gwałtownym poszerzeniem listy "must read" i "must see", czego doświadczyłam na sobie już po samym przejrzeniu zawartości. A w ogóle to może i jestem nieobiektywna, ale naprawdę czuję i widzę, że z każdym kolejnym numerem Archipelag staje się lepszy, piękniejszy, ciekawszy.

Każdego, kto mój zachwyt podziela, zapraszam do głosowania na nasz magazyn w boju o  Papierowy Ekran. I życzę Wam samych pozytywnych wrażeń z lektury jesiennego numeru!

Jeszcze jedno – zapraszamy do współpracy każdego, kto miałby dla nas ochotę jakiś tekścik spłodzić. Pod moją opieką znajdują się obecnie rubryki Subiektywny punkt widzenia – czyli twory felietonopodobne – oraz Wokół książki – czyli praktycznie wszystko, co z książkami związane. Chętnych z ciekawymi pomysłami gorąco zapraszam!

Komentarze